Aleksei Kravtsuk Norma arengu ja töökorralduse perspektiividest

Aleksei Kravtsuk leidis tee Normasse neli aastat tagasi CV-Keskus tööportaali kaudu. Tegemist on tema teise ​​töökohaga, enne seda töötas ta kümme aastat ühes teises ettevõttes. Tänu sellele tuli Aleksei Normasse juba kogenud tootmistöötajana.

Sarnasused ja erinevused

Ka varem töötas Aleksei suurettevõttes, nii et enamik asju olid talle tuttavad. Normas ei oodanud teda põhimõtteliselt midagi uut ei tootmise, struktuuri ega ka funktsionaalse toe osas: siin töötab ta samuti suure hulga töötajate ja erinevate töökodadega ning töö kulgeb kolmes vahetuses.

Täiesti uus asi Aleksei jaoks oli sattuda aga valdavalt eestikeelsesse töökeskkonda. Enne seda töötas ta venekeelses meeskonnas, kus eesti keel kõlas hästi harva. Nüüd töötab Aleksei Tallinnas asuvas ettevõttes – siin on kogunenud pealinna kontingent ning teekond tööle on väga mugav.

Tee edasi on avatud

Norma väärtustab laia profiiliga töötajaid. Mitte kõik ei tule ettevõttesse kohe spetsialistidena, aga siin tagatakse igaühele võimalus selleks saada. Töötajatele pakutakse tööl väljaõpet, näiteks võib põhitööga paralleelselt ära õppida uue masina kasutamise. “Mõni on huvitatud selle tegemisest, mõni mitte,” konstateerib Aleksei, “mida rohkem töötaja oskab, seda kõrgemat palka saab talle maksta.”

Protsesside ja töötajate taseme parandamiseks juurutab Norma uusi süsteeme ning arvutiprogramme, samuti saadab töötajaid täiendõppe kursustele. Jällegi mitte kõik ei ole sellest huvitatud, isegi palgatõus ei pruugi alati motiveerida: “Me ei sunni kedagi. On inimesi, kes tahavad edasi areneda, nendega me arvestamegi”.

Sihikindluse eeskujuks on Aleksei jaoks tema otsene juht Indrek Neumann, kes võib mitu korda päeva vältel esitada ühte ja sama küsimust, kuni saab selge vastuse. Sellised eesmärgikindlad ja aktiivsed inimesed teevadki Normas karjääri.

Enesekorralduse vabadus

“Normas meeldib mulle see, et saad ise oma tööaega organiseerida. Ehitad ise süsteemi üles – mida teed, kuidas ja mis ajal,” räägib Aleksei Kravtsuk. Talle imponeerib, et otsuste tegemisel on inimesel teatud vabadus, ranged piirid puuduvad. See võimaldab iseseisvalt korraldada oma tegevust sellisel viisil, mis lubab viia selle loogilise lõpuni.

Aleksei meenutab, et ta pole veel kordagi juhi rollis ületunde tegema pidanud. Kui aga nädalavahetusel helistavad talle alluvad palvete või küsimustega, siis ta kindlasti vastab, aitab ja vahel läheb ise kohale: “Mul on vedanud, ma elan lähedal. Vajadusel saan alati läbi astuda,” seletab ta.

Üldiselt on ettevõttel olemas funktsionaalne tugiteenus, mis koosneb spetsiaalselt koolitatud töötajatest, kes teavad, kuidas ebaharilikes olukordades tegutseda. Seega on meeskond üsna iseseisev ka ilma oma juhita.

Norma tegevuse üheks põhiteguriks on vastutus kliendi ees: ettevõte vastab kõrgetele standartidele ja vastutab oma toodangu eest. Norma tagab kõrget kvaliteeti ja probleemide ilmnemisel tehakse kõikvõimalik, et leida professionaalne lahendus.

Inimestega töötamine nõuab energiat ja kannatlikkust

Juhi töö suurim väljakutse on suhtlemine alluvatega: kõik inimesed on erinevad ja igaüks vajab individuaalset lähenemist. “Töötades personaliga peab kõikidega rääkima isemoodi ja pidevalt kohanema. Mõnikord on see raske ja väsitav,” kirjeldab Aleksei oma ameti peamist raskust. Ta püüab arvestada iga alluva eripära ja probleemidega, et õigesti valitud taktika aitaks saavutada parimaid tulemusi. Luua ideaalseid tingimusi kõigi jaoks aga pole alati võimalik.

Hoolimata sellest, et Aleksei tööpäevad on täis suhtlemist oma meeskonnaga, võib ta vahel oma töötajaid nädalavahetustel külastada. Mõnda inimest ei näe Aleksei pikka aega oma töökojas, mõned töötavad ainult nädalavahetustel. „Ma tulen korraks ja vestlen nendega kuskil poolteist tundi: räägin viimastest uudistest ja tulevastest muudatustest. Muidugi võiks lihtsalt helistada, aga isiklik kontakt on palju väärtuslikum. Nii on mu meeskonnale meeldivam ja ka mulle,” võtab Aleksei Kravtsuk kokku.

Turvalisus– prioriteet nr.1

Rahvusvahelises autotööstuse tööjaotuses pole olemas suuri ja väikesi firmasid. On olemas pühendunud tegijad, nõudlikud kliendid ja ülim eesmärk – inimeste rahuolu ja elud.

Norma AS lõppklientideks on pea kõik suured autovalmistajad üle maailma!

Üle 60 inseneri

Üle 150 tootekategooria

135 aastat kogemust